drMáriás (HU): Charles Prvi!, Mao v Modiglianijevem studiu

Vse od preloma tisočletja predstavlja konkretna družbeno-politična kritika del Máriásove umetniške prakse. Svoja stališča oblikuje na temo človekove korupcije in gnilosti visokih družbenih slojev. Tako se navezuje na absurdno obnašanje, človekovo podjarmljenost času ter zlaganost politikov (ali članov parlamenta), pri čemer razvije otipljivo uničujoč stil. Namesto karikaturam podobnih risarskih gest, teme predstavlja z uporabo težkih, obsojujočih potez čopiča na grobi, kompaktni podlagi čistih, živih barv – grobost, ki simbolizira grobost življenja. Umetnik odprto poimenuje tarče svojih personaliziranih, duhovitih in pikrih komentarjev. Na njegovem seznamu se znajdejo madžarski premierji ter druga znana imena evropske oziroma svetovne zgodovine (Ferenc Gyurcsány kot Leonardo da Vinci; Viktor Orbán kot Jezus Kristus; potem, ko je nanj čakal 35 let, dobi Brežnjev svojega prvega Trabanta in se z njim takoj odpelje na piknik v Sibiriji; Mao v Modiglianijevem studiu; Che kot otrok s svojo igračo – marioneto itd.). Máriás ničesar več ne zastira s sencami; stvari nič več ne skriva ali jih zgolj metaforično nakazuje. Tokrat za nikogar ne obstaja več luknja v sistemu; vsi so izpostavljeni: glasbenik, televizijski voditelj, šef stranke, porno zvezda, novinar ter vsi drugi samooklicani ali medijsko ustvarjeni ugledneži, ki se gnetejo na platnih njegovih slik.  (povzeto po Bálint Szombathy)

Charles Prvi!, akril na iverico, 120 x 90 cm, 2012
Mao v Modiglianijevem studiu, akril na iverico, 90 x 130 cm, 2012

drMáriás (Béla Máriás, 1966, RS/HU) je diplomiral na Univerzi za umetnost v Beogradu. Leta 1991 se je iz Jugoslavije preselil na Madžarsko, kjer živi in dela še danes. Njegovo multidisciplinarno umetnost zaznamujeta odločnost in kritičnost do eksistencialnih vprašanj, povezanih z vzhodnoevropsko identiteto ter njenim zgodovinskim in političnim kontekstom. Umetniški izraz drMáriása vključuje elemente avantgarde, dadizma, pop- in soc-arta ter surrealizma. Zavzema jasno stališče do svojega umetniškega udejstvovanja in se kritično opredeljuje do družbe. Je tudi vodja, pevec, saksofonist in trobentač glasbene skupine Tudósok (Znanstveniki), ki ima za seboj več sto koncertov na prizoriščih od Rusije do ZDA. Samostojno je med drugim razstavljal v Budimpešti, Londonu, Beogradu, Dunaju, Ljubljani in New Yorku. Njegova prozna dela povezujejo z beatniško generacijo in ruskimi avantgardisti. Svoje knjige predstavlja v obliki multimedijskih dogodkov, dramskih iger, performansov, koncertov. Številne tekste je objavil v madžarskem tedniku Élet és Irodalom in drugih revijah, posvečenih umetnosti.
http://www.drmarias.hu/